Valuvelgede taastamine

Valuvelgede taastamise esimeseks etapiks on vigastuste diagnoosimine ja selle põhjal positiivse remondi tõenäosuse hindamine. Kõikide vigastuste tekkimise põhjuseks on velgedele mõjuvad välised tegurid ja löökkoormused. Kõige enamlevinud vigastuseks on velje pöia osasse tekkinud mõlgid (mõnikord koos mõlgiga ka mõra) ja muljumised , mis on tekkinud nn. löökaugust saadud koormusega või üleüldiselt tee ebatasasustest tingituna. Erandjuhtudel tekivad velje pikast kasutuseast ja mõjuvatest koormustest velje pöia osa serva materjali väsimusmõrad sealjuures ei pruugi olla veljel teisi defekte ja viskumise hälbeid. Teiseks oluliseks kahjude tekkimise põhjuseks on väline kontakt , näiteks parkimisel velje servaga mööda äärekivi sõitmine , mille tulemusena velje serv võib kõverduda ning halvemal juhul eralduvad ka suuremad tükid. Äärekivi kahjude korral saab kahjustada ka velje värvkate või poleeritud velje puhul poleerpind.Vigastustele hinnangut andes tuleb alati kaaluda ka velje asendusvõimalust. Kõige eelmainitu aluseks on kahjustada saanud velje saadavus ja hind. Võib-olla on tegemist haruldase veljega , mida enam ei toodeta . Väga kallite velgede puhul on hea , kui iga väiksema defekti pärast ei pea velge kohe maha kandma ning õigeid töövõtteid kasutades on võimalik tagada velje algsed kasutusomadused ja välimus